tisdag

Skaparen

Det är skillnad mellan att gå i skor eller att gå barfota
Det är skillnad mellan att ligga och stirra upp i ett tak, eller upp i en stjärnhimmel
Mellan att lukta på en plastblomma eller en ros,
Att vakna upp till ett alarm eller av ljudet av måsar
Det är skillnad mellan att tända en glödlampa eller att få se världen lysas upp av en solnedgång

Det är skillnad mellan det Gud har skapat och det människan har byggt

Gud skapade, och han såg att det var gott
Varje träd har han planterat och vattnat
Han har följt hur var och en av träden växer och sträcker sig upp mot himlen,
upp mot honom

Människan skapades ur jorden
Vi föddes barfota och
det är skillnad mellan oss och träden: Han värnar om oss högre än det högsta trädet sträcker sig,

Han säger till oss: jag har planterat er i min jord. Jag lovar att jag ska vattna er, jag ska anteckna varje liten millimeter som ni växer på himlens dörrgavel.
Allt ni behöver göra är att slå ner era rötter och sträcka era armar upp mot himlen.

Inga kommentarer: